עקרונות תזונתיים מנחים בסוכרת

עקרונות תזונתיים מנחים בסוכרת

תזמון הארוחות - מומלץ לאכול ארוחות מסודרות וקבועות במהלך היום: שלוש ארוחות עיקריות ושתיים עד שלוש ארוחות ביניים, על מנת למנוע תנודות גדולות ברמת הסוכר.

כמות המזון - מומלץ להקפיד על ארוחות קטנות המותאמות באופן אישי על פי: גיל, משקל, גובה, מין, רמת הסוכר בדם, שימוש בתרופות ופעילות הגופנית.

הרכב המזון - רצוי שכל ארוחה המכילה פחמימות תכלול גם: חלבונים, שומנים וירקות המכילים סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים. שילוב זה מאט את פרוק הפחמימות ובכך ממתן את רמות הסוכר בדם.

משקל גוף - הפחתת משקל מתונה עשויה לשפר את העמידות לאינסולין. לכן בעלי משקל עודף שיפחיתו 5% עד 10% ממשקל גופם ישפרו משמעותית את בריאותם!

תזונה נכונה, טיפול תרופתי ופעילות גופנית מאפשרים להתמודד בהצלחה עם איזון הסוכרת ומניעת סיבוכים. מומלץ לסגל אורח חיים בריא הכולל הרגלי אכילה נכונים, בחירה במזונות בריאים, מגוונים וטעימים. מומלץ לקבל הדרכה אישית מדיאטנית קלינית שתתאים את התפריט ואת ההנחיות למאפיינים האישים של כל מטופל.

לחץ, והתמודדויות במצבי לחץ, עלולים להשפיע על הסוכרת שלך ועל איזון רמת הסוכר בדמך. התוצאה של מצבי הלחץ עלולה להיות רמה גבוהה של סוכר בדם.